عاشقان گمنام

آیا خداوند کافی نیست برای تمام نداشته ها

عاشقان گمنام

آیا خداوند کافی نیست برای تمام نداشته ها

نویسندگان

۳۶ مطلب در دی ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فواید یاد خدا :

1-یاد خدا سبب آرامش قلب می شود چرا که خداوند هدف نهایی است و آرامش روح در زندگی آمیخته با معنویت و خدا جویی است زندگی منهای خدا تکرار بی روح روزها و هفته هاست و انسان که در طلب اوست تا به او نرسد آرام نمی گیرد و هر چند که در مادیات فرو رود هرگز راضی نمی شود ... کسی که خدا را فراموش کرده همواره از بابت آنچه دارد در بیم و نگرانی و از بابت آنچه ندارد در حسرت و اندوه است ...

زندگی غافلان به دو بخش تقسیم می شود : ( نیمه اول به امید نیمه دوم و نیمه دوم به حسرت نیمه اول ) و لذا با حوادث مصیبت بار شکست و ناراحتی دستخوش اندوه می گردند ولی کسی که توجه به خدا دارد خود را تحت نظارت دقیق او دانسته و فریب لذت های زودگذر را نمی خورد و همواره خود را تکیه زده به تکیه گاه مطمئنی می بیند


2 - انسان متوجه به خدا دارای عقل و دلی نورانی و زنده است و از بیماری دل در سایه اسم الهی شفا یافته و نشاط و شادمانی پیدا کرده و دارای روحی قوی می گردد


3-یاد خدا سبب دوری از گناهان می شود چنان چه در قرآن کریم در سوره عنکبوت آیه  45  آمده است ( این یاد خداست که انسان ها را از گناهان باز می دارد ) یا در سوره اعراف آیه 201 که آمده است : ( انسان های با تقوا هنگامی که شیطان ها سراغشان می روند به یاد خدا می افتند )


4- ذکر خدا موجب تمرکز خاطر و حضور نفس می شود و به انسان امنیت می دهد


موانع یاد خدا :

1-شیطان : چنان چه در سوره مجادله ایه 19 آمده است که : ( شیطان بر آنان مسلط شد و آنها را از یاد خدا غافل کرد )


2-افزون خواهی و حسد و رقابت های مادی دنیوی : چنان چه در سوره تکاثر آیه 1 آمده است که : ( افزون خواهی شما را سرگرم ساخت )


3-خیال و آرزوها  : در سوره حجر آیه 3 آمده است که : ( آرزوها آن ها را سرگرم دنیا نموده )


4-لهو و سرگرمی ها و ترجیح دنیا بر دین : در سوره جمعه آیه 1 آمده که ( هنگامی که آن ها تجارت و سرگرمی را ببینند به سوی آن میروند و تو را رها می کنند )


5-دوستان ناباب : در سوره فرقان آیه 27 تا 29 آمده است که ( در قیامت انسان ستمگر دست های خود را میگزد و می گوید ای کاش به راه پیامبر می رفتم ای کاش فلان کس را دوست نمی گرفتم همانا او مرا از یاد خدا و حق گمراه ساخت )

  • سید حامد
  • ۰
  • ۰

ایت الله حق شناس - جملات زیبا ایت الله حق شناس -سخنرانی ایت الله حق شناس

  • سید حامد
  • ۰
  • ۰

خدای مهربانی ها و امید به رحمت و مغفرت پروردگار

  • سید حامد
  • ۰
  • ۰

الهی؛

قدم های گمشده ای دارم که تنها هدایتگرش تویی،

و به آزمون هایی دچارم ،

که اگر دستم نگیری و مرا به آنها محک بزنی، شرمنده خواهم شد...

با این همه باکی نیست!

زیرا من، همچو تویی دارم

تویی؛ که همانندی نداری،

و رحمتت را هیچ مرزی نیست...

ای تو خالق دعا و مالک ...

دستم را بگیر،

همانگونه که تا بحال گرفتی و رها نکردی ... الهی آمین


فرازی از صحیفه سجادیه

  • سید حامد
  • ۰
  • ۰

معنای مرگ از نظر اسلام:

معنای مرگ از نظر اسلام این نیست که انسان هیچ و نابود  میشود، بلکه معنایش این است که، روان انسان که فنا ناپذیر است، علاقه و رابطه خود را از تن، قطع می کند و در نتیجه، تن از بین میرود و روان بدون تن تا زمان معینی به زندگی خود ادامه میدهد و بعداً دوباره به بدن ملحق میشود.

خدای متعال می فرماید:«آنها گفتند: آیا هنگامی که مردیم و در زمین گم شدیم، آفرینش تازه ای خواهیم یافت؟ ولی آنان لقای پروردگارشان را انکار می کنند. بگو: فرشته مرگ که بر شما مأمور شده، روح شما را می گیرد؛ سپس شما را به سوی پروردگارتان، باز می گرداند.»

پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرماید:«خروج افراد مؤمن از دنیا هم چون بیرون آمدن طفل از شکم مادر است که از تاریکی ها و تنگی ها و فشارها به فضای روشن و بزرگ وارد می شود.»

حضرت امام علی (ع) می فرماید:«ای مردم، ما و شما برای ماندن آفریده شده ایم نه برای از بین رفتن، شما با مرگ از دنیا نمی روید بلکه از خانه ای به خانه دیگر منتقل می شوید؛ بنابراین، زاد و توشه خانه ای که باید به جانب آن حرکت کنید و جاوید باشید را فراهم سازید»

از امام حسن (ع) سؤال شد که مرگ چیست؟ فرمود:«مرگ بهترین شادی هایی است که بر مؤمن وارد می شود.»

حضرت امام حسین (ع) می فرماید:«مرگ پلی است که شما را از دردسرهای دنیا به رفاه و لطف خدا می رساند، همان گونه که برای دشمنان خدا انتقال از کاخ به زندان است.»

پس، آیات و روایات همه گواهی می دهند که با مردن و پوسیده شدن جسد، لطمه ای به روح وارد نمی شود، بلکه روح ما همچنان باقی است و برای خود استقلال و اصالت دارد؛ زیرا شخصیت ما با روح و جان ماست، نه با بدن و جسد ما. و مرگ نیستی و نابودی و فنا نیست، بلکه انتقال از عالمی به عالم دیگر است و حیات انسان به گونه ای ادامه می یابد.

پس کاش همه ما انسان ها کمی به فکر به کمال رسیدن روح خود باشیم و به اعمال و رفتار هامون دقت کنیم تا دستی خالی و با کوله باری از آلودگی به آن دنیا نرویم  و در این دنیا در پاکسازی روح خود از آلودگی های دنیوی و گناهان بیشترین تلاش خود را کنیم و بدانیم که دنیای دیگری هم هست که باید جوابگوی اعمال خود باشیم ..

استغفر الله یا الله یا الرحمن یا رحیم
  • سید حامد
  • ۰
  • ۰

ایت الله مجتهدی - جملات و سخنرانی ایت الله مجتهدی تهرانی - عارفان بزرگ و علما

  • سید حامد
  • ۰
  • ۰

حدیث امام علی علیه السلام - احادیث اسلامی - احادیث اهل بیت و پیامبران

  • سید حامد
  • ۰
  • ۰

اسما الهی در مجموع  ۹۹ اسم است و در قرآن مجید مذکورند هر یکی از این اسما می خواهند برای خدا دعوت کنند تا جمیع مرادات در این حاصل گردد ...

ذکر آن است که دل و زبان و تمام اعضا و جوارح انسان ذاکر باشد . کسی که ذاکر شد عمل می کند هرآنچه را که خدا امر کرده و ترک می کند هرآنچه را که خدا نهی کرده و اینجاست که او واجد مقام بندگی خدا می شود ، مقامی که پیغمبر اکرم (ص) به آن افتخار می کند . پس ذاکر کسی است که به یاد خدا باشد و غیر خدا را فراموش کند . ذاکر خود را در حضور حق می بیند . کسی که خود را در حضور حق دید ، مرتکب معصیت نمی شود . معصیت زمانی انجام می شود که انسان از یاد خدا غافل باشد .

خداوند در قرآن کریم می فرماید : برای خدا نامهایی است نیکو خدا را به این نامها بخوانید .اعراف 179

خداوند در قرآن کریم می فرماید : جز خدای یکتا که همه اسمأ و صفات نیکو ، مخصوص اوست خدایی نیست.طه 8

خداوند در قرآن کریم می فرماید: پس مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم . بقره 152

رسول خدا محمد (ص) می فرمایند: برای خدا که نامش مبارک و بلند مرتبه باد ، نود و نه اسم است که هر کس خدا را به آنها بخواند دعایش مستجاب می شود و هر کس آنها را یاد کند به داخل بهشت می رود.

امام رضا می فرمایند: خداوند را نود نه اسم است که هر کس به آن دعا کند اجابت می شود و هر که آنها را احصاء کند به بهشت خواهد رفت .

امام صادق می فرمایند: شیعیان ما کسانی هستند که هرگاه تنها باشند بسیار یاد خدا کنند.

خداوند به حضرت موسی (ع) می فرمایند : من همنشین کسی هستم که مرا یاد کند 

اسامی اسما الحسنی و اسما الهی جهت گشایش در کارها و استجابت دعاها

الله = هو الله الذی لا اله الا هو : خدا او را اهل یقین و ایمان گرداند

الرحمن : علم و دانش را زیاد می کند ، افسردگی و دلتنگی را از بین می برد 

الرحیم : درمان خشم و غضب

الملک : برای امر و نهی کردن

القدوس : درمان اضطراب

السلام : محبت را زیاد می کند 

المومن : محفوظ ماندن از بلا ودشمنان

المهیمن: نیاز عاطفی و رابطه بهتر زن و شوهر و صفای باطن پیدا میکند

العزیز: عزت در دو دنیا پیدا می شود 

الجبار: (خدا) جبران کننده در زندگی اگر کسی حقی از او گرفته باشد

المتکبر: غلبه بر دشمن 

الخالق : حق و باطل را مشخص می کند و خداوند قلب او را نورانی می کند

الباری: وقتی کسی را می خواهیم ارشاد کنیم کمک می کند 

المصور: تاثیر سخن مادر برای فرزند

الغفار: گناه بزرگ آمرزیده می شود

القهار : غلبه بر دشمن 

الوهاب: اثر زیادی برای هر حاجتی دارد

الرزاق : روزی دهنده

الفتاح : برای هر کار بسته

العلیم : دانا به همه چیز دانش را زیاد می کند

القابض : خدا دشمن را قبض می کند 

الباسط : روزی دهنده بسیار

الرافع : سخن او اثر خوبی دارد و رفعت او را خدا زیاد میکند

الخافض: دشمن قوی مملکتی را در جای خود می نشاند

المعز: عزیز کننده

السمیع: رفع بلا

البصیر: رفع پریشانی پنهان را آشکار می کند

المذل : خوارکننده کسی که زور می گوید

الحکم : علم غیب بدست آوردن

العدل : دادگر خالق به ظفر و پیروزی رسیدن

الطیف : برای پاکیزگی ایمان  

الخبیر: برای دفع آدمهای حسود

الحلیم : آرامش و بردباری

العظیم : عظمت خدا به انسان در دنیا و آخرت

الغفور: غم از روی دل برداشته می شود 

الشکور: برای روزی خوب است 

العلی: باهیبت و عظمت شدن

الکبیر: محبوب قلب – بزرگوار بر همه – بدی را دفع می کند

الحفیظ : دفع سحر و جادو – خدا نگهدارنده

المقیت : غلبه بر نفس – درست شدن اخلاق

الحسیب: رفع بلا – برای چشم زخم

الجلیل : کسی که دوست دارد در دو دنیا بزرگ و جلیل باشد

الکریم : رزق و روزی را زیاد می کند

الرقیب: ایمنی برای مال و جان و آبرو

المحیت : تجسم به آرزوها و حاجتمند شدن 

الواسع : وسعت رزق

الحکیم : علم ( الهی ) حکمت بیابد – تقوی و آرامش

الودود: دوستدار نیکان – محبت زن و شوهر

المجید: کسی که طالب کمال باشد

الباعث : زنده کننده دلهای مرده بر اثر گناه

الشهید : مرد ناسازگار ( افراد دل مرده)

الحق : نور خدا بر قلب و فکر وجود انسان پیدا می شود

الوکیل: از وسواس فکری و پریشانی – شیطان نجات پیداکردن 

القوی : توانایی بسیار بدست آوردن

المتین: برای پا برجا ماندن کاری که شروع کردیم – توانا

الولی: برای جلوگیری از چشم چرانی مردان اثر زیاد دارد

المجید: برای جلوگیری از فحش و فحاشی بسیار اثر دارد

المحصی : برای خواندن علم بسیار خوب است

المبد : دوری از ذلت

المعید: دور شدن از گناه و ترس از آخرت

المحیی : هر بلایی در زندگی را دفع می کند

الممیت: نفس اماره- هر اشکالی در رفتار  اراده ی ضیعف 

الحی : برای شفای بیمار

القیوم : برای فرمان بردن به حرف حق

الواجد: مخلص وخالص قلب – اخلاق خوب داشتن

الماجد : بدست آوردن نور باطن

الواحد : ترس ازآینده – بیماری و تنهایی را از بین می برد

الاحد : قلب را جلا می دهد

الصمد: برای رزق و روزی

القادر: بر دشمن غالب شدن

المقتدر: برای یه کار همیشگی ماندن

المقدم : پیشرفت در کاری که شروع می کنیم 

المؤخر: هوای نفس را ترک کردن و مقتدر و الهی شدن 

الاول: چیزی که از دست داده باشی بر می گردد

الآخر: کسی که می خواهد آخرت خوبی داشته باشد

الظاهر : دشمنی که زیرآبی می رود نشان می دهد

الباطن:پاک کننده باطن 

الوالی : رسیدن به درجه بالا 

المتعالی: رسیدن به درجه کمال

البر: از آفت درد بدور ماندن – نیکوکار شدن

التواب: برای توبه و پاک شدن از هر گناه

المنتقم : انتقام خواستن 

العفو: گناه بسیار را از بین می برد بخشش خدا

الروف: رفع گرفتاری – نجات یافتن زندانی

مالک الملک: سلامتی- ثروت بسیار و توانگری

المقسط: برای رفع وسواس

الجامع: پیدا شدن اشیا گمشده 

الغنی: بدست آوردن ثروت فراوان

المغنی: توانگری- هنگام احتیاج خواستن از خدا

المعطی : عظت نفس خواستن از خدا

المانع: بازدارنده از کارهایی که خوب نیست – برای نفس اماره

النافع:سود کننده – توانگری دو دنیا

النور:نور باطن و الهی بدست آوردن

الهادی: هدایت کننده – هر که راه راست خواهد

البدیع: باز شدن کار بسته – اضطراب دلشوره را از بین می برد

الباقی: عمل مورد قبول واقع می گردد- برای صالح شدن فرزند

الوارث: برای بدست آوردن ارث حق – بدست آوردن علم و علوم ارشاد

الرشید: تقدیر درست در زندگی داشتن

الصبور: صبر را زیاد می کند

الرب:برای مستجاب دعاها خیلی خوب است

منبع : کتاب کنزالحسنی

تفسیر کامل اسمای الهی همراه با آیه های قران  و متن کامل تر را در ادامه مطلب بخونید

  • سید حامد
  • ۰
  • ۰

چرا حجاب ؟

چرا باید حجاب داشته باشیم ؟ حجاب در اسلام چگونه است ؟ چرا حجاب ؟

دانلود سخنرانی دکتر رحیم پور درباره موضوع حجاب در دانشگاه های غربی

جلسه پرسش و پاسخ درباره حجاب ایرانی و اسلامی با دانشجویان غربی اروپا و آمریکا

لینک دانلود سخنرانی کوتاه دکتر رحیم پور ازغدی با موضوع حجاب : دانلود

  • سید حامد
  • ۰
  • ۰

آرزوهای ...

حدیث - احادیث اسلامی - احادیث نهج البلاغه - احادیث امام علی علیه السلام

  • سید حامد
  • ۰
  • ۰

جملات زیبا

جملات زیبا ایت الله بهجت - عارفان - سخنرانی ایت الله بهجت

  • سید حامد
  • ۰
  • ۰

حاج اسماعیل دولابی

سخنان زیبا- جملات زیبا - جملات بزرگان

  • سید حامد
  • ۰
  • ۰

دانلود مناجات زیبا با خدای همه خوبیها و زیبایی ها

مناجات زیبای حاج خلج

لینک دانلود مناجات زیبا با خدا : دانلود

  • سید حامد
  • ۰
  • ۰

جملات زیبا حضرت محمد (ص) - احادیث زیبا - حدیث

  • سید حامد
  • ۰
  • ۰

دوستی با خدا

میگن با هر کی دوست بشی کم کم شکل و فرم اون رو میگیری ...

فکرشو بکن اگه با خدا دوست بشی چه زیبا شکل میگیری ...

  • سید حامد
  • ۰
  • ۰

( یاد خدا چیست ؟ )

یاد خدا به معنای درک حضور پروردگار در همه ی عرصه های زندگی است ذکر خدا نوعی خلوت کردن برای بازیافتن خود می باشد  و منحصر در ذکر زبانی نیست و ذکر عملی هم همراه با یاد خدا است 

( اهمیت یاد خدا )

کلمه ی ذکر 257 مرتبه در قرآن کریم امده است که تکرار ان نشانه ی اهمیت احتیاج انسان به مداومت بر ان است عبادات نزول قران و به طور کلی امدن همه پیامبران الهی همگی برای ایمان و ذکر و یاد خداست

( اقسام یاد خدا )

1 ذکر زبانی 

از انجا که حواس بشری معطوف به محسوسات طبیعی است و این طبیعیات لطافت روان را میپوشاند و علاوه بر ان تخیلات و افکار و اشتغالات ذهنی هم فضای درونی انسان را فرا میگیرد  در نتیجه انسان اسیر جاذبه های دنیوی و آرزوهای دور و خیال و وهم میشود بنابر این احساس رویارویی با خداوند در او ضعیف میشود و بدین جهت توجه به ذکر زبانی همراه با حضور قلب و ارتباط با خدا سبب دوری از وهم و خیال و استرس های دنیوی و جاذبه های پوچ دنیایی میشود و لذا ذکر زبانی امری ضروری است

2-ذکر قلبی

ذکر قلبی آدم را از ریا نجات میدهد و انسان میتواند با ذکر زبانی به همراه ذکر قلبی از ریا دور شود

3-ذکر در همه حالات

ذکر در همه حالات و اعمال انسان که این ذکر زیباترین ذکر است که انسان دائم ذکر باشد یعنی هر عملی انجام میدهد به یاد خدا باشد و در راه رضای خدا انجام دهد چنان که قران در توصیف انسان های خدایی میگوید که هیچ چیز آنها را از یاد خدا غافل نمیسازد حتی در وسط بازار دنیا هم کار خدایی میکنند سوره نور ایه 37 رِجَالٌ لَّا تُلْهِیهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَیْعٌ عَن ذِکْرِ اللَّهِ 

  • سید حامد
  • ۰
  • ۰

خدا و ایمان و دینت را حفظ کن ....

در این دنیا هم رنگ جماعت شدن به چه قیمتی ...

  • سید حامد
  • ۰
  • ۰

آیات زیبا قرآن کریم - آیات پند اموز و کوتاه قرآن کریم ... سوره مزمل آیه 8

  • سید حامد
  • ۰
  • ۰

جملات زیبا و پر معنا حاج اسماعیل دولابی

سخنرانی های حاج اسماعیل دولابی

  • سید حامد
  • ۰
  • ۰

نصیحت و پندهای ایت الله مجتهدی تهرانی

جملات عارف بزرگ ایت الله مجتهدی

  • سید حامد